Voor MKB

meer inzicht in het ziekteverzuim van je medewerkers en dit verminderen?

Als niet al te grote onderneming, vaak geboren uit passie en toewijding, is verzuim een kostenpost wat van enorme invloed kan zijn. Ik ondersteun je graag in dit verzuimproces.

Abonnement

Hulp bij het verzuimproces

Wat kan ik voor je betekenen?

Ik ondersteun je aan de voorkant, je werknemer meldt zich ziek. Dit geef je aan mij door, vervolgens neem ik met de betreffende medewerker contact op en en inventariseer wat de ziektemelding inhoudt. De regels zijn behoorlijk aangescherpt, er mag bijvoorbeeld niet gevraagd worden wat de reden van de ziekte is. We mogen wel vragen of de ziekte een gevolg is van een ongeval en hoelang een medewerker denkt afwezig te zijn. We kunnen ook vragen wat we kunnen doen om te helpen, actief meedenken. Contactgegevens bereikbaarheid (thuis of elders) vragen.

Gemiddeld is 5% van het ziekteverzuim ongeoorloofd, daar zit je niet op te wachten toch? Laat mij je helpen om warme contacten te leggen met je medewerkers zodat ze het vertrouwen hebben om het gezamenlijk op te lossen.

Helder contact

Na elk contact met een medewerker, stuur ik een verslag met de bevindingen en de voortgang.

Snel handelen

Als er een ziektemelding binnenkomt zal ik direct actie ondernemen.

Samenwerken

Ik wil graag samenwerken om het ziekteverzuim uit de negatieve sfeer te halen en ervoor te zorgen dat de medewerkers een goed gevoel hebben bij hoe het bedrijf ermee omgaat. Ook wil ik er samen voor zorgen dat het ongeoorloofde ziekteverzuim daalt, doordat er beter en sneller contact is met de medewerker.

Andere ideeën

Met mijn achtergrond en mijn opleiding emotiemanagement zal ik andere ingangen en manieren hebben om met het ziekteverzuim om te gaan. Zo kun jij doorgaan met je dagelijkse werk zonder je zorgen te maken of alles wel goed wordt afgehandeld.

w

Geïnteresseerd?

Neem contact op voor meer informatie! Dan bekijken we samen wat de beste optie is voor je bedrijf.

Proces

Globale Werkwijze

Research & Analyse

Ik heb genoeg know how vergaard in mijn professionele verleden om te helpen bij het verminderen van het ziekteverzuim en om het algehele proces prettiger te maken voor werkgever en medewerker.

Planning

Transparantie en vertrouwen, doordat ik op een warme manier met de medewerkers zal converseren zal ik betrokken blijven bij de planning van het verloop van het verzuim, mocht de medewerker hier behoefte aan hebben.

Abonnementsvorm

Ik hanteer voor deze dienst een abonnementsvorm, aangezien ik altijd stand-by sta en bereikbaar ben voor de ziekte meldingen. Ik zal mij inlezen in de branche van het bedrijf en zorg dat ik alle administratie duidelijk en overzichtelijk heb.

Telefoon / E-mail

Al het contact gaat telefonisch of per e-mail

De wachttijden bij de GGZ zijn ongelofelijk lang. Mocht de medewerker het prettig vinden om 1-op-1 gesprekken in te plannen om over de situatie te praten, dan kan ik hiervoor een prijs op maat maken en kunnen we dat op die manier oplossen, zonder eerst een jaar te hoeven wachten om actie te ondernemen.

Over mij

Linda Haverkamp

Ik ben ‘KernCoach’. Dat wil zeggen terug in de tijd, naar je kern. Ergens op je reis naar je doel heeft iets of iemand je afgeleid. Dus dat gaan we eerst naar de oppervlakte halen. Bewustwording! Om structurele verbeteringen te kunnen maken moeten we een idee krijgen waarom je doet wat je doet.

Neem contact met me op!

Linda Haverkamp

06-50586092 (alleen Whatsapp)
[email protected]

Pin It on Pinterest